Oriflame

Oriflame Cosmetics

Historia Oriflame rozpoczęła się w 1967 roku w Szwecji, kiedy to dwóch braci wraz ze swoim przyjacielem postanowiło spełnić swoje marzenie, jakim była produkcja inspirowanych naturą kosmetyków. Co istotne, celem braci Jochnick było, by Oriflame pomagało spełniać marzenia nie tylko im, ale wszystkim osobom, które będą chciały zaangażować się we współpracę z firmą. Tak zrodziła się koncepcja sprzedaży bezpośredniej, którą Oriflame z powodzeniem stosuje do dziś.

Dzisiaj Oriflame jest jedną z wiodących i najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych sprzedaży bezpośredniej na świecie sprzedającą swoje produkty poprzez sieć konsultantów, w ponad 60 krajach na 5 kontynentach, a w połowie z nich jesteśmy liderem na rynku. Oferuje swoim klientom szeroką gamę wysokiej jakości, naturalnych szwedzkich kosmetyków, które są sprzedawane przez około 3,6 miliona niezależnych konsultantów którzy wspólnie tworzą roczny obrót w wysokości około 1,5 mld €. Dla Konsultantów współpraca z Oriflame to możliwość zrobienia kariery, rozwój osobisty i nieograniczone dochody oraz przynależność do międzynarodowej, otwartej społeczności. Szacunek dla ludzi i przyrody leży u podstaw działania spółki i znajduje odzwierciedlenie w politykach społecznych i środowiskowych. Oriflame wspiera liczne organizacje charytatywne na całym świecie i jest współzałożycielem World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics jest notowana na giełdzie Nasdaq OMX Nordic Exchange.

zaad

Kilka faktów

  • 1,5 miliarda euro rocznego przychodu
  • 3, miliona konsultantek na całym świecie
  • 700 milionów produktów sprzedawanych każdego roku
  • Ponad 1000 produktów w ofercie
  • Co roku 400 nowych produktów
  • 150 milionów katalogów w ponad 40 językach
  • 7500 stałych pracowników
  • Ponad 90% sprzedaży w krajach rozwijających się

Joanna Smolinska2
Joanna Smolińska


Oriflame Poland Sp. z o.o.

Na rynku polskim Oriflame jest obecne od 1991 roku. W warszawskim biurze na Mokotowie pracują osoby odpowiedzialne nie tylko za rynek Polski, ale i region Afryki oraz Centralnej Europy. Część zatrudnionych tu pracowników odpowiada za globalne działy Oriflame.
Strategiczną funkcją Działu Personalnego jest wzbudzanie zainteresowania, pozyskiwanie oraz rozwój i utrzymywanie wyjątkowych osób, które w swoim życiu i codziennej realizacji celów kierują się zasadami zgodnymi z wartościami Oriflame. Takie działanie motywowane jest dążeniem Oriflame do bycia numerem 1 wśród firm kosmetycznych sprzedaży bezpośredniej. Zadaniem Działu Personalnego jest również wspieranie biznesu w osiąganiu długoterminowych celów poprzez rozwój indywidualny i zwiększanie motywacji pracowników oraz zespołów. Na strukturę Działu Personalnego  Oriflame składają się szczeble globalne, regionalne oraz lokalne.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym profilem pracodawcy oraz informacjami o firmie zamieszczonymi na stronie korporacyjnej Oriflame.

 



Photo A Grzybowska 2013
Anna Grzybowska

Oriflame Products Poland Sp. z o.o.

Oriflame Products Poland (OPP) jest jedną z sześciu fabryk należących do Oriflame Cosmetics, które w sumie wytwarzają ponad 50% wszystkich produktów sprzedawanych przez firmę na świecie. Zakład produkcyjny wybudowany w 1995 w warszawskim Ursusie jest obecnie największą fabryką Oriflame pod względem wielkości produkcji i liczby zatrudnionych pracowników. 

W ostatnich latach stały wzrost wolumenów i - co za tym idzie – rosnące zatrudnienie, powodowało konieczność dostosowywania struktur zakładu do nowych wyzwań oraz rozwoju kompetencji zatrudnionych pracowników. By aktywnie wspierać dynamicznie zmieniającą się organizację w 2008 roku został powołany Dział Personalny. Strategia personalna realizowana w latach 2010-2015 zakładała położenie szczególnego nacisku na rozwój średniej kadry zarządzającej, zwiększenie efektywności i produktywności poprzez ciągłe doskonalenie i pracę zespołową, rozwój umiejętności rozwiązywania problemów oraz umiejętności zarządczych. A wszystko to w duchu kształtowania kultury organizacyjnej opartej na filozofii LEAN MANUFACTURING.

Obecnie działania OPP skoncentrowane są na wdrażaniu kolejnych technologii do produkcji m.in. past do zębów, żeli pod prysznic, szamponów oraz wód toaletowych, co pozwala jeszcze elastyczniej reagować na potrzeby rynku. Zadaniem trzyosobowego Działu Personalnego jest wspieranie biznesu poprzez zapewnienie wykwalifikowanej kadry pracowniczej, zdolnej do pracy z nowoczesnymi technologiami. Realizujac strategię inwestycji w kapitał ludzki stwarzamy naszym pracownikom możliwości ciągłego doskonalenia umiejętności tak, by jak najlepiej odnajdywali się w dynamicznym środowisku. Jesteśmy dumni z tego, że odpowiednia atmosfera i dobrze wystandaryzowane środowisko pracy owocują wysoką retencją pracowników i związaniem z firmą na dłużej.

Strategia HR


Misja, Wizja i Wartości

Nasze podstawowe wartości towarzyszą nam od samego początku. Bycie razem, duch i pasja stanowią o światowym poziomie naszej firmy. Niezależnie od tego, gdzie się spotkamy - czy w siedzibie głównej, czy w jednej z naszych czterech fabryk, czy też w którymś z centrów serwisowych – powinniśmy doświadczyć naszych podstawowych wartości. To one stanowią o tym, kim jesteśmy.
  • Misja – spełnianie marzeń

Spełnianie marzeń jest głęboko zakorzenione w historii i dziedzictwie naszej firmy, co stanowi o naszej tożsamości. Naszą misją jest spełnianie marzeń zarówno konsultantów i konsumentów, jak również naszych pracowników. Spełnianie naszych marzeń jest realne, a my pracujemy w biznesie, którego misją jest realizowanie marzeń innych osób. Pomagamy naszym Konsumentom i Konsultantom w spełnianiu ich aspiracji, aby mogli cieszyć się bogatszym i bardziej wartościowym życiem. Jako pracownicy Oriflame pomagamy naszym Niezależnym Konsultantom osiągać sukces zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. To z kolei pozytywnie wpływa na naszą firmę i otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju zawodowego, o których sami często marzymy. Dzięki naszym produktom inspirowanym naturą, opracowanym przy użyciu najnowszych technologii, spełniamy marzenia Konsultantów i Konsumentów dotyczące piękna i dobrego samopoczucia. Najważniejsi w naszej kulturze organizacyjnej są ludzie i ich marzenia, które nas inspirują. A to czyni je możliwymi do spełnienia.

  • Wizja – być numerem 1 wśród firm kosmetycznych sprzedających bezpośrednio
Od ponad 45 lat spełniamy miliony marzeń. Nasza międzynarodowa sieć sprzedaży to ponad 3 miliony Konsultantów Oriflame. Nasza wizja zostania numerem 1 wśród Firm Kosmetycznych Sprzedaży Bezpośredniej, jest dla naszej firmy nadrzędnym celem, do którego dążymy. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym produktom, naszemu sposobowi prowadzenia biznesu, naszym wartościom oraz zobowiązaniom, w połączeniu z oddaną i utalentowaną kadrą pracowniczą, zarządem, Niezależnymi Konsultantami oraz wysoką kulturą korporacyjną - będziemy w stanie osiągnąć ten cel.
  • Wartości
Togetherness – bycie razem, w zespole


Wierzymy, że ludzie pracujący razem i zmierzający do tych samych celów osiągają lepsze wyniki. Motywują się wzajemnie i wiedzą, że problemy lepiej rozwiązywać wspólnie niż w pojedynkę.

Spirit  – atmosfera, duch i zaangażowanie


Jesteśmy przekonani, że ludzie mający energię do rozwiązywania trudnych spraw to urodzeni zwycięzcy, którzy nigdy się nie poddają. W pełni angażują się we wszystkie działania, by osiągnąć sukces.

Passion – pasja, realizowanie pasji poprzez pracę


Wiemy, że ludzie z pasją mają moc zmieniania świata. Jeśli w pracy kochamy to, co robimy, możemy wprowadzić każdą zmianę.


Na co dzień staramy kierować się prostymi zasadami działania:

  • Szanuj ludzi – zawsze
  • Klient  w centrum uwagi – przy tworzeniu produktów i realizacji możliwości biznesowych
  • Wymagaj jakości – od siebie, kolegów i kontrahentów
  • Szukaj prostych rozwiązań i oszczędności – codziennie
  • Rozwój długoterminowy – szukaj rozwiązań uniwersalnych
Joanna Smolińska, HR Director CE & Africa, Oriflame Poland Sp. z o. o.
      Anna Grzybowska, HR Director - Operations, Manufacturing, Oriflame Products Poland Sp. z o.o.