CD PROJEKT SA

Grupa CD PROJEKT

Działający od 1994 roku CD PROJEKT jest obecnie grupą firm z branży elektronicznej rozrywki koncentrujących się na dwóch obszarach biznesowych:

  • Produkcja i wydawanie najwyższej klasy gier wideo realizowana przez studio CD PROJEKT RED, znane przez fanów na całym świecie dzięki Wiedźminowi, a obecnie pracujące między innymi nad megaprodukcją Cyberpunk 2077;
  • Cyfrowa sprzedaż gier do klientów na całym świecie w ramach serwisu GOG.com i platformy GOG Galaxy.

Grupa CD PROJEKT jest od 2010 roku notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Studio CD PROJEKT RED

Powstałe w 2002 roku studio CD PROJEKT RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Gry z serii Wiedźmin, flagowej marki studia, sprzedały się dotychczas w liczbie ponad 20 milionów egzemplarzy.

Najnowsza gra studia – Wiedźmin 3: Dziki Gon – ukazała się w 2015 roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, zdobywając w sumie ponad 800 nagród, z czego 250 jako najlepsza gra roku. Tytuł został wydany w 15 językach na wszystkich najważniejszych rynkach w Europie, obu Amerykach, Azji, Australii i Afryce. Gra w wersji pudełkowej trafiła do sklepów w 109 krajach, a w wersji cyfrowej była dostępna na całym świecie.

Największe produkcje CD PROJEKT RED bazują na autorskim oprogramowaniu REDengine. Jest to stale rozwijany i wykorzystujący najnowsze technologie silnik umożliwiający tworzenie złożonych gier fabularnych osadzonych w otwartym świecie.

CD PROJEKT RED ma główną siedzibę w Warszawie oraz oddziały w Krakowie i Los Angeles. Międzynarodowy zespół studia składa się z ponad 350 światowej klasy specjalistów od programowania, animacji, grafiki, designu, produkcji oraz pion wydawniczo-marketingowy zajmujący się globalną promocją.

Misja Studia CD PROJEKT RED

Tworzenie rewolucyjnych gier fabularnych, trafiających do serc ludzi na całym świecie.

Cel Studia CD PROJEKT RED

Bycie w trójce najbardziej uznanych producentów gier wideo na świecie. Wprowadzenie naszych marek do czołówki światowej popkultury.